Udvalgte cases

Radius løser opgaver inden for corporate, markeds- og samfundskommunikation, og i mange tilfælde er fortrolighed en nødvendighed. Men nogle opgaver kan vi godt fortælle om. Derfor har vi samlet en række cases, der giver et indtryk af, hvilke ydelser vi leverer, og hvordan vi går til arbejdet.

momondo DNA journey
momondo: The DNA Journey
momondos kampagne ”The DNA Journey” tog store dele af verden med storm i sommeren 2016. Radius var en del af kampagnen som PR-partner og bidrog til at positionere momondo som en visionær rejsesøgemaskine, der opfordrer os alle til at møde verden nysgerrige og med et åbent sind.
Microsoft: DM i Excel
Gennem en kombineret PR- og social media-indsats hjalp Radius Microsoft med at skabe synlighed om det første danmarksmesterskab i Excel og tiltrække deltagere til konkurrencen. Kampagnen resulterede i en PR-reach på knap 8 millioner, tre gange det forventede antal deltagere og en social media-reach på over 800.000.
Spies: Do it for Mom
Radius bidrog til den succesfulde Do it for Mom-kampagne, der skulle positionere Spies som udbyder af aktive ferier. Kampagnen vakte genklang både i medier herhjemme og i udlandet – og skabte national debat om befolkningsvæksten.
Troværdighedsanalysen
Siden 2008 har Radius hvert år taget pulsen på danskernes tillid til en række forskellige faggrupper. Læs troværdighedsanalyserne her.
Økologisk Arla-ko på Twitter
Radius har i samarbejde med Arla Danmark udviklet konceptet for økokoen @KoenSally, der på Twitter sætter fokus på økologi og, ja, køer.
Spies: Do it for Denmark!
Radius bidrog til Do it for Denmark-kampagnen, der positionerede Spies som udbyder af storbyrejser og blev den mest succesfulde kampagne for Spies nogensinde.
Klar, parat, Digital Post
I samarbejde med Mindshare stod Radius for den fællesoffentlige kampagne for overgangen til Digital Post. Den resulterede i en kendskabsgrad på 98 procent.
momondo: international PR-undersøgelse
Radius har for rejsesøgemaskinen momondo gennemført en international rejseundersøgelse, som har styrket momondos position som en videnleverandør på rejseområdet.
Danskerne skal have digitale postkasser
I 2013 valgte Digitaliseringsstyrelsen Radius til at stå for PR-indsatsen i en fællesoffentlig kampagne. Indsatsen gav over 430 medieklip og fik danskerne til at få digitale postkasser.
Microsofts kulturprofil
Radius har udarbejdet Microsoft Danmarks kulturprofil til Great Place to Work.
Introduktion af DB Autozug på det danske marked
Biltoget DB Autozug transporterer danskerne til Sydeuropa med bilen ombord. Siden slutningen af 2011 har Radius stået for alle løbende presseaktiviteter i Danmark.
PR-sponsorat af Skandia Adventure Race
Danskerne er vilde med at blive udfordret på fysikken. Det mærker man også hos arrangørerne bag Skandia Adventure Race. Radius varetog PR-indsatsen som led i en sponsoraftale.