Blog

Sådan laver du en god Facebook-kampagne

mm Skrevet af
Morten Schubert
Facebook thumbs up

At lave en Facebook-kampagne er ikke rocket science. Men at lave en god Facebook-kampagne kræver, at du kender og forstår mediets grundlæggende virkemidler – og ved, hvordan du får det optimale ud af dem. Jeg kommer her med otte greb til at få det bedste ud af din Facebook-kampagne.

Læs mere

Praktikant: Sæt ord på dine kompetencer og land dit første job

mm Skrevet af
Johan Engel Bolving
Praktikant hos Radius

Johan har netop afsluttet sit praktikophold hos os og er blevet ansat som kommunikationsassistent. Han har sat lidt ord på, hvad han har fået ud af opholdet, og hvorfor praktik giver virkelig god mening som fundament for en fremtidig karriere.

Læs mere

PR-analysen er død – længe leve PR-analysen

mm Skrevet af
Anders Sigsgaard-Rasmussen

Befolkningsundersøgelsen har i mange år været et stærkt greb i PR-arbejdet. Men befolkningsundersøgelsen, som vi kender den i PR-sammenhæng, har mistet pusten. I dag skal der noget andet og mere til, hvis du vil have journalistens ørenlyd. Og hvad det er, giver vores analysechef, Anders Sigsgaard-Rasmussen, sit bud på her.

Læs mere

GDPR: 5 råd til god compliance-kommunikation

mm Skrevet af
Christian Stenz Kirkebæk

Har du styr på din GDPR-kommunikation? Med 100 dage tilbage til, at EU-persondataforordningen – også kendt som GDPR – træder i kraft, er nedtællingen begyndt. Og hvis du sidder derude og tænker, at det ”kun” er en sag for jeres jurister eller it-afdelingen. Så tænk igen.

Læs mere

Video der virker

mm Skrevet af
Emil Hobel

Videoindhold er fremtiden. Men hvordan sikrer du, at du får tilstrækkelig værdi ud af det videoindhold, du har skabt? Det giver vores rådgiver i digital, Emil Hobel, sit bud på.

Læs mere

Vi er slet ikke færdige med at tale digital transformation

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen
Digital_Transformation

Digital transformation, digitalisering, digital ledelse, digital vækst, disruption. Kan vi blive ved? Ja, det kan vi. Og det behøver ikke starte ud med store, forkromede strategier.

Læs mere

10 gode råd om medietræning for begyndere

mm Skrevet af
Morten Skøtt

Er du parat til at udtale dig til pressen? Har du styr på dine budskaber og kan du gøre dig forståelig for din modtager? Vores rådgiver, Morten Skøtt, giver dig her 10 gode råd om medietræning for begyndere. Eller for dig, som bare gerne vil have genopfrisket hukommelsen.

Læs mere

Tre gode råd om troværdighed

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Nok bløder nogle faggrupper i vores årlige troværdighedsanalyse fra Radius. Men der er flere ting, du selv kan gøre. Se vores enkle anbefalinger til, hvordan du kan arbejde med at få din troværdighed som faggruppe op.

Læs mere

Men rådet skal jo ikke disrupte!

mm Skrevet af
Asbjørn Haugstrup

Knap var medlemmerne af regeringens Disruptionsråd offentliggjort, før hånlatteren gjaldede, og de professionelle interessenter, der ikke er inviteret med til højbords, højlydt gav udtryk for deres misbilligelse og forundring over sammensætningen.

Læs mere

Sig nu ordentligt farvel..!

mm Skrevet af
Jeppe Veddinge

Mange virksomheder gør en dyd ud af at gøre det svært for kunderne at forlade butikken. Men det er en kortsigtet og skadelig strategi.

Læs mere

Glemte Uber kunderne?

mm Skrevet af
Asbjørn Haugstrup

I sidste uge tabte Uber et stort slag til taxibranchen. Til taxibranchen. Smag lige på navnet. En overreguleret branche med et mildest talt dårligt image, der har forsømt at udvikle forretningsmodellen de sidste mange år. Den nye lov indebærer, at taxibranchen i Danmark forbliver et af de mest regulerede erhverv.

Læs mere

10 af de vigtigste digitale begivenheder og trends i 2016

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen
Radius user Skrevet af
Nadine Nordvig

Hvad har Westworld, den nye regering, customer journeys, Virtual Reality, YouTube, Workplace fra Facebook og live-transmissioner til fælles? De er blandt de 10 mest interessante digitale tendenser og begivenheder, som 2016 har budt på.

Læs mere

Se og Hør-sagen gør ondt i troværdigheden

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Se og Hør-sagen har skadet den journalistiske troværdighed, og sårene skal hele. Der er dog ved at være kø ved håndvasken, da de fleste medier har travlt med at forsøge at isolere sagen til Se og Hør. Danskerne er bare lidt mere nuancerede end det.

Læs mere

Brug unge YouTubere som content creators for dit brand

mm Skrevet af
Nadine Nordvig
Radius user Skrevet af
Morten Schubert

Den danske YouTube-scene er meget populær blandt de unge, og vil du som brand ramme denne målgruppe, kan det være interessant at lave et samarbejde med en eller flere af de største, danske YouTubere, uanset om målet med samarbejdet er øget salg, brand awareness eller nye indsigter. Men hvilke overvejelser skal du gøre dig, inden du går i gang med et sådant samarbejde?

Læs mere

Tre gode råd til opbygning af højere troværdighed

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Troværdighed er ikke noget, der bare kommer af sig selv, men noget man skal gøre sig fortjent til. Og derfor er der faktisk også en del, der kan gøres. På baggrund af dette års troværdighedsanalyse får du tre gode råd til at styrke din faggruppes troværdighed.

Læs mere

Digitale war rooms og negativ campaigning

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen

Vi nærmer os afslutningen på en historisk og ikke mindst underholdende valgkamp, hvor både Hillary Clinton og Donald Trump har skruet op for den negative retorik og de beskidte budskaber. Men hvad kendetegner ellers den digitale del af valgkampen?

Læs mere

Fem tendenser, der udfordrer kommunikations­afdelingen

mm Skrevet af
Peter Jepsen

Hej kommunikationschef. Er din kommunikationsafdeling gearet til en forandret verden? Her er fem tendenser, I skal indstille jer på – og nogle tips til, hvordan I kan gøre det.

Læs mere

Stop selvpineriet! Vi kan sagtens måle effekten af kommunikation

mm Skrevet af
Anders Sigsgaard-Rasmussen
Radius user Skrevet af
Henrik Fallesen

I kommunikationsbranchen er det en udbredt disciplin at bekræfte hinanden i, hvor svært det er at måle effekten af vores arbejde. Og vi leder med lys og lygte efter den magiske effektmåling, der rydder bordet og overbevisende dokumenterer værdien af kommunikation for kolleger og ledelse. Men det er en blindgyde at lede efter Columbusægget. Det findes ikke – og vi har ikke brug for det.

Læs mere

Nej, min mening er ikke altid vigtig for dig

mm Skrevet af
Jeppe Veddinge

Virksomheder higer efter at skabe de optimale kundeoplevelser. Til det skal de bruge data og input fra fx deres kunder. Men kan de i jagten på den gode dialog risikere at irritere deres kunder? Og hvor meget opmærksomhed skal en PUK-kode egentlig ha’?

Læs mere

Statsministeren vandt et døgn på Facebook-lancering

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen

Statsministeren lancerede regeringens 2025-plan på Facebook. En succes til trods for skønhedsfejl, lyder vurderingen fra Radius’ digitale chef Martin Hartmann Jacobsen og partner Henrik Fallesen.

Læs mere