Blog

Podcasts hitter: Her er 10, du bør lytte til i ferien

Forfatter
Radius

Podcasts er kommet for at blive. Knap hver tredje dansker har lyttet til podcasts, og 37 procent af podcastlytterne forventer, at de kommer til at podcaste mere i fremtiden, viser vores seneste undersøgelse. Er du en af dem? Hvis du er, så er her vores 10 tips til podcasts, du kan fylde ferien ud med.

Læs mere

Fra dommer til træner: Derfor skal compliance-afdelingen tage en ny rolle

Forfatter
Christian Rydal Kirkebæk

Mere regulering og større sanktioner. Compliance-funktionen er under krydspres i mange virksomheder for tiden, og det stiller nye, forretningskritiske krav. Kommunikationen til medarbejderne er vigtigere end nogensinde.

Læs mere

Valgkamp: Pas nu på med de ultimative krav

mm Forfatter
Nicolaj Taudorf Andersen
Udråbstegn i talebobbel

Valgkampen står i de ultimative kravs tegn. Men det er en risikabel strategi for de politiske partier, hvis troværdighed risikerer at lide alvorlige knæk, når vi kommer på den anden side af valget, og virkeligheden venter. Faktum er, at ikke alle kan holde, hvad de lover.

Læs mere

Sådan systematiserer du dig til succes på sociale medier

Forfatter
Emil Hobel
Sådan systematiserer du dig til succes på sociale medier

Det virale hit var i mange år målestokken for ultimativ SoMe-succes. Men den virale succes er ekstremt sjælden og svær at sætte på formel – især hvis du ikke lige har mulighed for at klæde Ronaldo ud som tigger og sende ham på gaden med et skjult kamera eller caste dit lands statsminister som superskurk i en satirisk thriller. Men hvad så?

Læs mere

Hvidvask, shitstorm og genopbygningen af et brand

Forfatter
Marie Andersen
Hvidvask, shitstorm og genopbygningen af et brand

Vores brandingchef Marie Andersen har funderet lidt over brands, shitstorms, og hvad vi kan lære af Deutsche Bank. Læs med og bliv klogere på, hvordan man genopretter tilliden til et brand, når krisen har ramt.

Læs mere

Fire spørgsmål du bør stille din digitale strategi

Forfatter
Martin Bjørn Kristensen
Digtal strategi

Martin Bjørn Kristensen stiller fire spørgsmål, som er helt essentielle, når du skal finde frem til den digitale strategi, som giver mening for lige netop din organisation.

Læs mere

Kom med på tur i mine hurtige, farverige praktikantsko

Forfatter
Emma Hjorth Jensen
Radius talentprogram – Kom med på tur i mine hurtige farverige praktikantsko

Vores tidligere praktikant og nuværende student Emma tager dig med på praktikanttur på en af de dage, der bedst illustrerer en klassisk dag som kommunikationspraktikant hos Radius.

Læs mere

Gillette, #YouToo?

Forfatter
Marie Andersen
Gillette YouToo The best men can be

Der er gået mode i at fejre 30-års fødselsdagen for en tagline. Nike var de første med kampagnen ’Just Do It’ tilbage i september, og nu har Gillette fulgt trop med fødselsdagskampagnen: ’The best men can be’. Men hvor Nikes kampagne er elegant, fremstår Gillettes mere gumpetung. Vores brandingchef Marie Andersen har givet kampagnen en rundbarbering.

Læs mere

Tre spørgsmål du bør stille til kunstig intelligens

Forfatter
Anders Sigsgaard-Rasmussen
Kunstig intelligens

Det vælter frem med løsninger helt eller delvist baseret på kunstigt intelligens. De påstår at kunne hjælpe dig med alt fra regnskab til tekstforfatteri og billedgenkendelse. Men hvordan finder du en løsning, der rent faktisk kan hjælpe dig med at løse det problem, du står med, uden at du skal ud i et længere kursus i programmering?

Læs mere

Fem ting der bør forme din kommunikation i 2019

Forfatter
Radius
Fem ting der bør forme din kommunikation i 2019

Internettet flyder over med gode tips og råd til at forme din kommunikation i 2019. Vi skal ikke se os for gode til at springe med på den galej. Derfor peger vi her på fem ting, som vi tror på i 2019.

Læs mere

Her er, hvad du skal vide om podcasts

Forfatter
Jonas Stidsborg
Podcasts

Flere podcasts så dagens lys i 2018, og lytterne strømmer til. Populariteten er forståelig, for mediet er som skræddersyet til on-demand kulturen og rummer stort kommercielt potentiale for virksomheder. Men hvad er op og ned i podcastuniverset? Her får du et crash course.

Læs mere

Sådan sætter du tegn som en stjerneskribent

Forfatter
Christian Rydal Kirkebæk
Tegnsætning som en stjerneskribent

Mange tekster om tegnsætning handler primært om, hvordan du sætter tegnene korrekt. Men der er så meget mere magi i tegnene, hvis du bruger dem som sproglige virkemidler. Det ved de dygtigste skribenter. De anvender tegnsætningen aktivt til at fine-tune deres tekster, når de skal yde på topniveau. Vi giver her tre eksempler på, hvordan du kan gøre dem kunsten efter.

Læs mere

Har du husket at smadre din kernefortælling?

Forfatter
Marie Andersen
Har du husket at smadre din kernefortælling?

Kernefortællinger er populære for tiden. Og med god grund. Men man skal også huske at tage en hammer og smadre den. Ned i bitte små bidder. For det er dem, der giver den liv. Og som sikrer, at virksomheden forbliver relevant over for sine målgrupper.

Læs mere

Fire trin til at nagle praktikplads på bureau

Forfatter
Cecilie Valentin
Fire trin til at nagle praktikplads på bureau

Bureauerne landet over varmer op til rekruttering af forårets praktikanter, mens kandidaterne afsondrer terrænet. Her får du et par tips til at lande din drømmepraktikplads.

Læs mere

Just do it. Nike just did.

Forfatter
Marie Andersen
Nike just do it

Som 30 års-markering for det berømte ”Just Do It”-tagline har Nike lanceret en kontroversiel kampagne, der har delt vandene i det i forvejen splittede USA. Men den er også modig og genial. Vores brandingchef, Marie Andersen, forklarer hvorfor.

Læs mere

Kreativitet er ikke en gave fra Gud

Forfatter
Morten Skøtt
Kreativitet er ikke en gave fra Gud

Kreativitet er ikke en evne kun særligt udvalgte besidder. Kreativitet handler om viden og om at kombinere og sætte virkeligheden sammen på nye måder. Det kan de fleste lære.

Læs mere

Kære politikere: Den lave troværdighed har I selv ansvaret for

mm Forfatter
Nicolaj Taudorf Andersen
Politikeres troværdighed

Politikerne er blandt de faggrupper, der er mest udfordret på troværdigheden. Deres troværdighed er faldet stødt over de seneste ti år.

Læs mere

Kommunikationsfolk italesætter for meget

Forfatter
Cecilie Valentin
Kommunikationsfolk italesætter for meget

Der er gået inflation i italesættelsen. Særligt blandt kommunikationsfolk, hvor ordet alt for ofte – og fejlagtigt – bruges i flæng. Og det er et problem, mener seniorrådgiver Cecilie Valentin.

Læs mere

Forstår du heller ikke millennials? Frygt ej – det er en ligegyldig målgruppe

Forfatter
Anders Sigsgaard-Rasmussen
Forstår du heller ikke millennials - målgruppe

Hvis du går og ryster på hænderne over, hvordan du får tag i millennials, så frygt ej mere. Det er en fuldstændig ligegyldig målgruppe. Det mener vores analyse, Anders Sigsgaard Rasmussen. Find ud af hvorfor.

Læs mere

4 ting som lover godt for fremtidens Folkemøde

Forfatter
Katrine Lerche
Radius user Forfatter
Louise Blaabjerg Christoffersen
Folkemødet Bornholm

Det ottende Folkemøde er nu slut. Men der er ingen metaltræthed at spore. Tværtimod. Katrine Lerche og Louise Blaabjerg Christoffersen peger her på fire spændende tendenser, som forhåbentlig også kommer til at præge Fremtidens Folkemøder.

Læs mere

Sådan kan en gammel græker gøre dig bedre til at argumentere

Forfatter
Christian Rydal Kirkebæk

Med den helt rigtige teknik har du gode muligheder for at komme sejrrig ud af din næste debat. Christian Stenz Kirkebæk har allieret sig med de ældgamle grækere for at give dig tre gode tips til at styrke din argumentation.

Læs mere

Kære virksomhed, du kan ikke flyve under radaren i politik

mm Forfatter
Asbjørn Haugstrup

I en ny international topleder-undersøgelse gennemført af Radius’ internationale netværk, Worldcom, rangerer de adspurgte ledere ”regulatoriske forandringer” som den største trussel mod deres forretningsplaner i 2018. Alligevel er det et fåtal, der har politisk interessevaretagelse som topprioritet. Men den strategi dur ikke i politik.

Læs mere

Sådan laver du en god Facebook-kampagne

Forfatter
Morten Schubert
Facebook kampagne

At lave en Facebook-kampagne er ikke rocket science. Men at lave en god Facebook-kampagne kræver, at du kender og forstår mediets grundlæggende virkemidler – og ved, hvordan du får det optimale ud af dem. Jeg kommer her med otte greb til at få det bedste ud af din Facebook-kampagne.

Læs mere

Praktikant: Sæt ord på dine kompetencer og land dit første job

Forfatter
Johan Engel Bolving
Praktikant i Radius - Johan Bolving

Johan har netop afsluttet sit praktikophold hos os og er blevet ansat som kommunikationsassistent. Han har sat lidt ord på, hvad han har fået ud af opholdet, og hvorfor praktik giver virkelig god mening som fundament for en fremtidig karriere.

Læs mere

PR-analysen er død – længe leve PR-analysen

Forfatter
Anders Sigsgaard-Rasmussen

Befolkningsundersøgelsen har i mange år været et stærkt greb i PR-arbejdet. Men befolkningsundersøgelsen, som vi kender den i PR-sammenhæng, har mistet pusten. I dag skal der noget andet og mere til, hvis du vil have journalistens ørenlyd. Og hvad det er, giver vores analysechef, Anders Sigsgaard-Rasmussen, sit bud på her.

Læs mere

GDPR: 5 råd til god compliance-kommunikation

Forfatter
Christian Rydal Kirkebæk

Har du styr på din GDPR-kommunikation? Med 100 dage tilbage til, at EU-persondataforordningen – også kendt som GDPR – træder i kraft, er nedtællingen begyndt. Og hvis du sidder derude og tænker, at det ”kun” er en sag for jeres jurister eller it-afdelingen. Så tænk igen.

Læs mere

Video der virker

Forfatter
Emil Hobel
Video der virker

Videoindhold er fremtiden. Men hvordan sikrer du, at du får tilstrækkelig værdi ud af det videoindhold, du har skabt? Det giver vores rådgiver i digital, Emil Hobel, sit bud på.

Læs mere

Vi er slet ikke færdige med at tale digital transformation

Forfatter
Radius

Digital transformation, digitalisering, digital ledelse, digital vækst, disruption. Kan vi blive ved? Ja, det kan vi. Og det behøver ikke starte ud med store, forkromede strategier.

Læs mere

10 gode råd om medietræning for begyndere

Forfatter
Morten Skøtt
Medietræning for begyndere og forberedelse til interview

Er du parat til at udtale dig til pressen? Har du styr på dine budskaber og kan du gøre dig forståelig for din modtager? Vores rådgiver, Morten Skøtt, giver dig her 10 gode råd om medietræning for begyndere. Eller for dig, som bare gerne vil have genopfrisket hukommelsen.

Læs mere

Tre gode råd om troværdighed

mm Forfatter
Nicolaj Taudorf Andersen

Nok bløder nogle faggrupper i vores årlige troværdighedsanalyse fra Radius. Men der er flere ting, du selv kan gøre. Se vores enkle anbefalinger til, hvordan du kan arbejde med at få din troværdighed som faggruppe op.

Læs mere

Men rådet skal jo ikke disrupte!

mm Forfatter
Asbjørn Haugstrup

Knap var medlemmerne af regeringens Disruptionsråd offentliggjort, før hånlatteren gjaldede, og de professionelle interessenter, der ikke er inviteret med til højbords, højlydt gav udtryk for deres misbilligelse og forundring over sammensætningen.

Læs mere

Sig nu ordentligt farvel..!

Forfatter
Jeppe Veddinge

Mange virksomheder gør en dyd ud af at gøre det svært for kunderne at forlade butikken. Men det er en kortsigtet og skadelig strategi.

Læs mere

Glemte Uber kunderne?

mm Forfatter
Asbjørn Haugstrup

I sidste uge tabte Uber et stort slag til taxibranchen. Til taxibranchen. Smag lige på navnet. En overreguleret branche med et mildest talt dårligt image, der har forsømt at udvikle forretningsmodellen de sidste mange år. Den nye lov indebærer, at taxibranchen i Danmark forbliver et af de mest regulerede erhverv.

Læs mere

10 af de vigtigste digitale begivenheder og trends i 2016

Forfatter
Radius
Radius user Forfatter
Nadine Nordvig

Hvad har Westworld, den nye regering, customer journeys, Virtual Reality, YouTube, Workplace fra Facebook og live-transmissioner til fælles? De er blandt de 10 mest interessante digitale tendenser og begivenheder, som 2016 har budt på.

Læs mere

Se og Hør-sagen gør ondt i troværdigheden

mm Forfatter
Nicolaj Taudorf Andersen

Se og Hør-sagen har skadet den journalistiske troværdighed, og sårene skal hele. Der er dog ved at være kø ved håndvasken, da de fleste medier har travlt med at forsøge at isolere sagen til Se og Hør. Danskerne er bare lidt mere nuancerede end det.

Læs mere

Brug unge YouTubere som content creators for dit brand

Forfatter
Nadine Nordvig
Radius user Forfatter
Morten Schubert

Den danske YouTube-scene er meget populær blandt de unge, og vil du som brand ramme denne målgruppe, kan det være interessant at lave et samarbejde med en eller flere af de største, danske YouTubere, uanset om målet med samarbejdet er øget salg, brand awareness eller nye indsigter. Men hvilke overvejelser skal du gøre dig, inden du går i gang med et sådant samarbejde?

Læs mere

Tre gode råd til opbygning af højere troværdighed

mm Forfatter
Nicolaj Taudorf Andersen

Troværdighed er ikke noget, der bare kommer af sig selv, men noget man skal gøre sig fortjent til. Og derfor er der faktisk også en del, der kan gøres. På baggrund af dette års troværdighedsanalyse får du tre gode råd til at styrke din faggruppes troværdighed.

Læs mere

Digitale war rooms og negativ campaigning

Forfatter
Radius

Vi nærmer os afslutningen på en historisk og ikke mindst underholdende valgkamp, hvor både Hillary Clinton og Donald Trump har skruet op for den negative retorik og de beskidte budskaber. Men hvad kendetegner ellers den digitale del af valgkampen?

Læs mere

Fem tendenser, der udfordrer kommunikations­afdelingen

mm Forfatter
Peter Jepsen

Hej kommunikationschef. Er din kommunikationsafdeling gearet til en forandret verden? Her er fem tendenser, I skal indstille jer på – og nogle tips til, hvordan I kan gøre det.

Læs mere

Stop selvpineriet! Vi kan sagtens måle effekten af kommunikation

Forfatter
Anders Sigsgaard-Rasmussen
Radius user Forfatter
Henrik Fallesen

I kommunikationsbranchen er det en udbredt disciplin at bekræfte hinanden i, hvor svært det er at måle effekten af vores arbejde. Og vi leder med lys og lygte efter den magiske effektmåling, der rydder bordet og overbevisende dokumenterer værdien af kommunikation for kolleger og ledelse. Men det er en blindgyde at lede efter Columbusægget. Det findes ikke – og vi har ikke brug for det.

Læs mere

Nej, min mening er ikke altid vigtig for dig

Forfatter
Jeppe Veddinge

Virksomheder higer efter at skabe de optimale kundeoplevelser. Til det skal de bruge data og input fra fx deres kunder. Men kan de i jagten på den gode dialog risikere at irritere deres kunder? Og hvor meget opmærksomhed skal en PUK-kode egentlig ha’?

Læs mere

Statsministeren vandt et døgn på Facebook-lancering

Forfatter
Radius

Statsministeren lancerede regeringens 2025-plan på Facebook. En succes til trods for skønhedsfejl, lyder vurderingen fra Radius’ digitale chef Martin Hartmann Jacobsen og partner Henrik Fallesen.

Læs mere

Trumps tre trumfer

mm Forfatter
Peter Jepsen

Kan Hillary føle sig sikker? Nej, for Trump har tre solide trumfer, der, uanset om vi kan lide det eller ej, kan bringe ham meget langt.

Læs mere

Sociale medier er ikke forbeholdt topchefen

Forfatter
Radius

Sociale medier er ikke længere en mulighed – men en præmis. Og måden, som professionelle og forbrugere navigerer online, er markant ændret på blot få år. Det stiller åbenlyse krav, men åbner også for helt særlige muligheder.

Læs mere

Hillary Clinton – kvinden, der ikke kan knække

Forfatter
Cecilie Valentin

Hvad gør Hillary Clinton til en forrygende taler? Hun har igennem hele sin karriere gentagne gange vendt sin største ulempe til sin største styrke. Læs de fem bedste eksempler.

Læs mere

Derfor skal topchefer se Bedrag

mm Forfatter
Peter Jepsen

I aften viser DR sidste afsnit af serien Bedrag, der tegner et dystert billede af erhvervslivet. Og der er god grund til at se med, hvis man til daglig sidder i et hjørnekontor. For store dramaer har det med at smitte af på den virkelige verden.

Læs mere

Opinion: Magtforholdene skifter hvis grøn energi flytter ind på finansloven

mm Forfatter
Asbjørn Haugstrup

Til efteråret kan PSO-tariffen ende i graven. Fremover skal pengene nok findes på finansloven, og det kan få afgørende betydning for, hvem der bestemmer i dansk energipolitik.

Læs mere

Har din tekst fået influenza?

Forfatter
Sofie Kaae

Er du også blevet ramt af den? Virussen, der breder sig hurtigere end influenza, og som får dig til at miste al din sproglige mojo? Tjek, om du allerede er smittet, og få tre tips til at styrke det sproglige immunforsvar.

Læs mere

Stop den digitale stalking

Forfatter
Jeppe Veddinge

Har du oplevet at blive stalket af annoncører på nettet, bare fordi du på et tidspunkt har vist interesse for et produkt eller en onlineshop? Og har du prøvet at blive irriteret eller ligefrem vred over det? I så fald er du ikke den eneste. Bevidstløs retargeting er et udbredt fænomen – som i sidste ende kan skabe mere modvilje end salg. Og det er nødt til at stoppe.

Læs mere