Blog

Tre gode råd om troværdighed

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Nok bløder nogle faggrupper i vores årlige troværdighedsanalyse fra Radius. Men der er flere ting, du selv kan gøre. Se vores enkle anbefalinger til, hvordan du kan arbejde med at få din troværdighed som faggruppe op.

Læs mere

Men rådet skal jo ikke disrupte!

mm Skrevet af
Asbjørn Haugstrup
Radius user Skrevet af
Claus Horsted

Knap var medlemmerne af regeringens Disruptionsråd offentliggjort, før hånlatteren gjaldede, og de professionelle interessenter, der ikke er inviteret med til højbords, højlydt gav udtryk for deres misbilligelse og forundring over sammensætningen.

Læs mere

Sig nu ordentligt farvel..!

mm Skrevet af
Jeppe Veddinge

Mange virksomheder gør en dyd ud af at gøre det svært for kunderne at forlade butikken. Men det er en kortsigtet og skadelig strategi.

Læs mere

Glemte Uber kunderne?

mm Skrevet af
Asbjørn Haugstrup

I sidste uge tabte Uber et stort slag til taxibranchen. Til taxibranchen. Smag lige på navnet. En overreguleret branche med et mildest talt dårligt image, der har forsømt at udvikle forretningsmodellen de sidste mange år. Den nye lov indebærer, at taxibranchen i Danmark forbliver et af de mest regulerede erhverv.

Læs mere

10 af de vigtigste digitale begivenheder og trends i 2016

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen
Radius user Skrevet af
Nadine Nordvig

Hvad har Westworld, den nye regering, customer journeys, Virtual Reality, YouTube, Workplace fra Facebook og live-transmissioner til fælles? De er blandt de 10 mest interessante digitale tendenser og begivenheder, som 2016 har budt på.

Læs mere

Se og Hør-sagen gør ondt i troværdigheden

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Se og Hør-sagen har skadet den journalistiske troværdighed, og sårene skal hele. Der er dog ved at være kø ved håndvasken, da de fleste medier har travlt med at forsøge at isolere sagen til Se og Hør. Danskerne er bare lidt mere nuancerede end det.

Læs mere

Brug unge YouTubere som content creators for dit brand

mm Skrevet af
Nadine Nordvig
Radius user Skrevet af
Morten Schubert

Den danske YouTube-scene er meget populær blandt de unge, og vil du som brand ramme denne målgruppe, kan det være interessant at lave et samarbejde med en eller flere af de største, danske YouTubere, uanset om målet med samarbejdet er øget salg, brand awareness eller nye indsigter. Men hvilke overvejelser skal du gøre dig, inden du går i gang med et sådant samarbejde?

Læs mere

Tre gode råd til opbygning af højere troværdighed

mm Skrevet af
Nicolaj Taudorf Andersen

Troværdighed er ikke noget, der bare kommer af sig selv, men noget man skal gøre sig fortjent til. Og derfor er der faktisk også en del, der kan gøres. På baggrund af dette års troværdighedsanalyse får du tre gode råd til at styrke din faggruppes troværdighed.

Læs mere

Digitale war rooms og negativ campaigning

mm Skrevet af
Claus Horsted
Radius user Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen

Vi nærmer os afslutningen på en historisk og ikke mindst underholdende valgkamp, hvor både Hillary Clinton og Donald Trump har skruet op for den negative retorik og de beskidte budskaber. Men hvad kendetegner ellers den digitale del af valgkampen?

Læs mere

Fem tendenser, der udfordrer kommunikations­afdelingen

mm Skrevet af
Peter Jepsen

Hej kommunikationschef. Er din kommunikationsafdeling gearet til en forandret verden? Her er fem tendenser, I skal indstille jer på – og nogle tips til, hvordan I kan gøre det.

Læs mere

Stop selvpineriet! Vi kan sagtens måle effekten af kommunikation

mm Skrevet af
Anders Sigsgaard-Rasmussen
Radius user Skrevet af
Henrik Fallesen

I kommunikationsbranchen er det en udbredt disciplin at bekræfte hinanden i, hvor svært det er at måle effekten af vores arbejde. Og vi leder med lys og lygte efter den magiske effektmåling, der rydder bordet og overbevisende dokumenterer værdien af kommunikation for kolleger og ledelse. Men det er en blindgyde at lede efter Columbusægget. Det findes ikke – og vi har ikke brug for det.

Læs mere

Nej, min mening er ikke altid vigtig for dig

mm Skrevet af
Jeppe Veddinge

Virksomheder higer efter at skabe de optimale kundeoplevelser. Til det skal de bruge data og input fra fx deres kunder. Men kan de i jagten på den gode dialog risikere at irritere deres kunder? Og hvor meget opmærksomhed skal en PUK-kode egentlig ha’?

Læs mere

Statsministeren vandt et døgn på Facebook-lancering

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen

Statsministeren lancerede regeringens 2025-plan på Facebook. En succes til trods for skønhedsfejl, lyder vurderingen fra Radius’ digitale chef Martin Hartmann Jacobsen og partner Henrik Fallesen.

Læs mere

Trumps tre trumfer

mm Skrevet af
Peter Jepsen

Kan Hillary føle sig sikker? Nej, for Trump har tre solide trumfer, der, uanset om vi kan lide det eller ej, kan bringe ham meget langt.

Læs mere

Sociale medier er ikke forbeholdt topchefen

mm Skrevet af
Martin Hartmann Jacobsen

Sociale medier er ikke længere en mulighed – men en præmis. Og måden, som professionelle og forbrugere navigerer online, er markant ændret på blot få år. Det stiller åbenlyse krav, men åbner også for helt særlige muligheder.

Læs mere

Hillary Clinton – kvinden, der ikke kan knække

mm Skrevet af
Cecilie Valentin

Hvad gør Hillary Clinton til en forrygende taler? Hun har igennem hele sin karriere gentagne gange vendt sin største ulempe til sin største styrke. Læs de fem bedste eksempler.

Læs mere

Derfor skal topchefer se Bedrag

mm Skrevet af
Peter Jepsen

I aften viser DR sidste afsnit af serien Bedrag, der tegner et dystert billede af erhvervslivet. Og der er god grund til at se med, hvis man til daglig sidder i et hjørnekontor. For store dramaer har det med at smitte af på den virkelige verden.

Læs mere

Opinion: Magtforholdene skifter hvis grøn energi flytter ind på finansloven

mm Skrevet af
Asbjørn Haugstrup

Til efteråret kan PSO-tariffen ende i graven. Fremover skal pengene nok findes på finansloven, og det kan få afgørende betydning for, hvem der bestemmer i dansk energipolitik.

Læs mere

Har din tekst fået influenza?

Skrevet af
Sofie Kaae

Er du også blevet ramt af den? Virussen, der breder sig hurtigere end influenza, og som får dig til at miste al din sproglige mojo? Tjek, om du allerede er smittet, og få tre tips til at styrke det sproglige immunforsvar.

Læs mere

Stop den digitale stalking

mm Skrevet af
Jeppe Veddinge
Stop den digitale stalking

Har du oplevet at blive stalket af annoncører på nettet, bare fordi du på et tidspunkt har vist interesse for et produkt eller en onlineshop? Og har du prøvet at blive irriteret eller ligefrem vred over det? I så fald er du ikke den eneste. Bevidstløs retargeting er et udbredt fænomen – som i sidste ende kan skabe mere modvilje end salg. Og det er nødt til at stoppe.

Læs mere